ارسـال رایـگان خرید بالای 600 هزار‌تومان

code

ارسـال رایـگان خرید بالای 800 هزارتومان

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

بر کسی پوشیده نیست که کرم ضد آفتاب خوب یک پوست سالم در تمام طول سال است، اما اطلاعات زیادی وجود دارد که هنگام خرید کرم ضد آفتاب باید آنها را پیگیری کرد. در این مقاله یک راهنمای خرید کرم ضد آفتاب جامع را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را خریداری نمایید. با داروچه همراه باشید.

کرم ضدآفتاب برای هر فردی با دیگری فرق دارد. انواع مختلفی از ضد آفتاب وجود دارد زیرا پوست افراد مختلف ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشند. برخی از افراد ممکن است فقط برای استفاده روزمره به آن نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر به دنبال محافظت در برابر آب هستند. نوع پوست شما نیز ممکن است به تعیین بهترین گزینه کمک کند.

نکات خرید ضد آفتاب

نکات خرید ضد آفتاب
  1. همه افراد ۶ ماهه و بالاتر، صرف نظر از رنگ پوست، هنگام خروج از منزل (حتی در روزهای ابری) باید از کرم ضد آفتاب مناسب با پوست خود در قسمت هایی که در معرض دید است، استفاده کنند.
  2. دومین نکته مهم این است که هر ضد آفتابی بهتر از هیچ است. با این حال ایده آل شما این است که محصولی که از آن استفاده می کنید، بتواند محافظ کاملی برای پوست شما باشد.
  3. یکی از نکات خرید ضد آفتاب عدد SPF است. این عدد معیاری برای محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه UVB خورشید است. معمولاً این عدد نشان دهنده مقایسه ای بین زمانی که پوست فرد با ضد آفتاب پوشانده می‌شود با زمانی که می‌سوزد، است. به عنوان مثال، اگر به طور معمول پس از 20 دقیقه زیر نور خورشید بدون ضد آفتاب بسوزید، SPF 30 از نظر تئوری به مدت 600 دقیقه یا 10 ساعت از پوست شما محافظت می کند.
  4. در راهنمای خرید کرم ضد آفتاب حتما به این نکته اشاره می شود که هنگامی که ضد آفتاب روی پوست شما قرار می گیرد، به مرور جذب پوست می شود. بنابراین باید هر 2 ساعت یکبار یا بلافاصله بعد از شنا یا تعریق مجدد تمدید شود.
  5. علاوه بر این، شدت و توزیع طول موج پرتوهای UVB در طول روز و بر اساس مکان متفاوت است. هیچ کرم ضد آفتابی 100 درصد اشعه خورشید را مسدود نمی کند. به عبارتی می توان گفت که :
  6. SPF 30 ، 97 درصد از اشعه های UVB را مسدود می کند.
  7. SPF 50 ، 98 درصد را مسدود می کند.
  8. SPF 100 ، 99 درصد را مسدود می کند.
  9. بر خلاف اشعه های UVB که از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر قوی ترین هستند، اشعه های UVA تا زمانی که نور روز وجود دارد وجود دارند. به همین دلیل است که باید به دنبال یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع باشید که در برابر UVA و UVB از پوست شما محافظت کند.

راهنمای انتخاب ضد آفتاب

راهنمای انتخاب ضد آفتاب

هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب، توجه به هرگونه حساسیتی که ممکن است به ترکیبات خاص، ایمنی و سمیت احتمالی آن ربط داشته باشد، ضروری است. همچنین باید مطمئن شوید که ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب تعادل هورمونی شما را مختل نکند.در ادامه به نکاتی می پردازیم که راهنمای انتخاب کرم ضد آفتاب کاملی است.

1. با SPF 30 شروع کنید.

هر دو اشعه UVA و UVB می توانند منجر به سرطان پوست شوند، به علاوه اشعه های UVA باعث ایجاد چین و چروک و تسریع علائم پیری می شوند و اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی می شود. آکادمی پوست آمریکا (AAD) حداقل SPF 30 را توصیه می کند که از 97٪ از اشعه های UVB خورشید محافظت می کند. SPF های بالاتر برای پوست روشن یا کسانی که به راحتی می سوزند بهتر است، اما به خاطر داشته باشید SPF 15 محافظت 93٪ را ارائه می دهد، اما اینطور نیست که 30 “دو برابر” موثرتر باشد.

2. توجه به مواد اصلی کرم ضد آفتاب

نگاهی سریع به لیست مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب می تواند به شما کمک کند که کیفیت و پوشش مناسب خود را داشته باشید. شما می خواهید مطمئن شوید که از محافظت در برابر UVA و UVB برخوردار هستید، بنابراین به دنبال عبارت “طیف گسترده (broad spectrum )” در برچسب کرم باشید.

ضد آفتاب معدنی (یا فیزیکی) با استفاده از مواد معدنی طبیعی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم برای انعکاس اشعه های خورشید از پوست شما کار می کند. از سوی دیگر، ضد آفتاب های شیمیایی از ترکیبات شیمیایی مانند بموتریزینول، آووبنزون ​​و بیسکوتیزول استفاده می کنند که همگی محافظت گسترده ای را ارائه می دهند.

همچنین ممکن است بخواهید از مواد خاصی مانند اکسی بنزون ​​اجتناب کنید، که طبق گفته کارگروه محیطی (EWG)، می تواند باعث واکنش های آلرژیک پوستی شود و ممکن است هورمون ها را مختل کند. نگهدارنده متیل ایزوتیازولینون نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

3. انتخاب بر اساس نوع پوست

بسیاری از ضد آفتاب ها برای کمک به افرادی که پوست خشک، چرب یا حساس دارند، ساخته می شوند. مایکل شاپیرو، متخصص پوست و جراح سرطان پوست بر اساس نوع پوست پیشنهاداتی را ارائه کرده که می تواند به راهنمای خرید کرم ضد آفتاب شما باشد.

افرادی که پوست خشک دارند

باید به دنبال موادی مانند گلیسیرین، لانولین، روغن ها، سیلیکون ها (مانند دایمتیکون) و آلوئه باشند و از اسپری های ضد آفتاب یا ژل های حاوی الکل خودداری کنند.”

افرادی که پوست چرب دارند

برای پوست های چرب، لوسیون های سبک یا ژل با موادی مانند سیلیس یا ایزودکان بهترین هستند.

افرادی که پوست حساس دارند

برای پوست‌های حساس، ضدآفتاب‌های ضدآفتاب معدنی با دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی و ضدآفتاب های بدون عطر بهترین گزینه هستند. همچنین باید از مصرف الکل و مواد نگهدارنده خودداری شود.

راهنمای انتخاب ضد آفتاب

4. در نظر گرفتن بیماری های پوستی

افراد مبتلا به روزاسه یا آکنه ممکن است به مصرف الکل (یک ترکیب رایج ضد آفتاب) نیاز داشته باشند، به ویژه هنگامی که تحت سایر درمان ها و مراقبت های پوستی هستند. بنیاد سرطان پوست توصیه می‌کند که افرادی که روزاسه دارند یا مستعد آلرژی هستند باید از کرم‌های ضد آفتاب حاوی الکل خودداری کنند. برعکس بیماران مبتلا به آکنه با استفاده از فرمول‌های ژلی که معمولاً حاوی الکل هستند، ممکن است آکنه های پوستی خود را کمتر تحریک کنند. اینها می توانند برای افراد مستعد آکنه بهتر از ضد آفتاب های چرب و کرمی عمل کنند.

5. انتخاب ضد افتاب بر اساس حجم استفاده

 اگر کرم ضد آفتاب خود را به اندازه کافی استفاده نکنید، یا در زمان مناسب دوباره استفاده نکنید، نمی‌توانید تمام محافظتی که می‌تواند ارائه دهد را داشته باشید. کرم ضد آفتاب باید حداقل هر دو ساعت یکبار استفاده شود. اکثر مردم باید «حداقل یک اونس ضد آفتاب، تقریباً به اندازه‌ای که می‌توانید در کف دست خود نگه دارید» استفاده کنند تا پوشش کافی داشته باشند.

کرم ضد آفتاب پس از دو تا سه سال منقضی می‌شود، بنابراین هنگام خرید، سعی کنید میزان استفاده از آن را مشخص کنید. اگر زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانید، ممکن است نیاز به خرید یک منبع بزرگتر داشته باشید.

6. تبدیل کرم ضد افتاب به روتین آرایشی

یک راه عالی برای رعایت یک عادت سالم استفاده از ضد آفتاب این است که آن را در برنامه صبحگاهی خود قرار دهید. فونداسیون های زیادی با SPF وجود دارد اما استفاده از کرم پودر به عنوان SPF روزانه اشتباه است. داروچه پیشنهاد می کند همیشه از کرم ضد آفتاب زیر آرایش خود استفاده کنید، چه با یک مرطوب کننده محافظ یا بعد از استعمال مرطوب کننده.

تکنیک حرفه ای: «من یک لایه نازک ضد آفتاب به اندازه یک چهارم برای صورت، روی گردن میزنم و گوش ها را فراموش نکن. بگذارید کرم ضد آفتاب کامل صورت شما را بپوشاند و از دستمال کاغذی برای جذب باقیمانده آن استفاده کنید. قبل از هر گونه آرایش، کرم ضد آفتاب را از روی دستان خود بشویید.

در مورد استفاده مجدد از ضد آفتاب در اواخر روز باید بگویم که : «در حالت ایده‌آل، صورت‌تان را شست و شو می دهید و از نو شروع می‌کنید، اما اکثر ما برای این کار وقت نداریم.» او می‌گوید در عوض، می‌توانید از یک اسپری تنظیم کننده آرایش با SPF استفاده کنید و «در طول روز اسپری کنید زیرا آرایش را تنظیم مجدد می‌کند و در عین حال SPF اضافه می‌کند».

نکات مهم هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب

نکات مهم هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب

تاریخ انقضا را بررسی کنید.

طبق مقررات FDA، کرم ضد آفتاب طوری فرموله شده است که حداقل برای سه سال موثر بماند. هر بطری قدیمی تر از آن تضمینی برای محافظت از شما نیست. اگر ظرف تاریخ انقضا ندارد و نمی توانید آن را به یاد بیاورید، بهتر است آن را استفاده نکنید و ضد آفتاب جدید بخرید.

حتما آن را تکان دهید.

ممکن است در دستورالعمل‌ها به این نکته اشاره نشده باشد، اما این ایده خوبی است زیرا به توزیع مواد فعال در سراسر ضد آفتاب کمک می‌کند.

به اندازه کافی استفاده کنید.

تست‌های CR نشان داده‌اند که اگر نصف مقدار مناسب ضدآفتاب استفاده کنید، محافظت SPF تقریباً به نصف کاهش می‌یابد. 15 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برای لوسیون ها، یک قانون کلی خوب این است که از یک لیوان شات پر (حدود یک اونس) برای پوشاندن کل بدن با لباس شنا استفاده کنید.

می توانید آن را با مقیاس یک قاشق چای خوری در هر قسمت یا ناحیه بدن استفاده کنید:

  • 1 قاشق چای خوری برای صورت، سر و گردن
  • ·         1 برای هر بازو
  • ·         1 برای هر پا
  • ·         1 برای سینه و شکم شما
  • ·         1 برای پشت و پشت گردن شما.

پوشش دهی کامل پوست

بعضی از نقاط هستند که وقتی عجله داریم فراموش می شوند.اینها شامل لب ها، پشت دست ها، بالای پاها، پشت گردن، پوست سر و گوش ها هستند که حتما باید با ضد آفتاب پوشانده شوند.

تمدید ضد آفتاب

صرف نظر از اینکه از کدام نوع استفاده می کنید، هر 2 ساعت یکبار و بلافاصله پس از شنا یا تعریق مجدد استفاده کنید.

از ضد آفتاب های اسپری با احتیاط استفاده کنید.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

جا دارد که در این راهنمای خرید کرم ضد آفتاب به روش صحیح استفاده از اسپری اشاره کنیم. حتما نازل را در فاصله 4 تا 6 اینچی از پوست خود نگه دارید و اسپری کنید تا پوست شما براق شود، سپس آن را بمالید. صاف کردن آن در پوست محافظت از آن را افزایش می دهد.

FDA گفته است که در حال بررسی خطرات ناشی از استنشاق ضد آفتاب های اسپری است. آنها را مستقیماً روی صورت خود اسپری نکنید. در عوض، کرم ضد آفتاب را روی دستان خود اسپری کنید، سپس آن را به صورت خود بمالید.

کودکان بیشتر احتمال دارد مه را استنشاق کنند که می تواند باعث تحریک ریه شود. Consumer Reports استفاده از لوسیون را برای بچه ها به جای اسپری توصیه می کند، اما اگر می خواهید از اسپری استفاده کنید، هنگام استفاده از آن بسیار مراقب باشید. بهترین کار این است که آن را در دستان خود اسپری کنید و روی پوست کودک خود بمالید. حداقل از بچه ها بخواهید چشم ها و دهانشان را ببندند و در حین اسپری کردن سرشان را بچرخانند. آخر اینکه اسپری ها قابل اشتعال هستند، بنابراین قبل از نزدیک شدن به شعله باید اجازه بدهید که خشک شوند.

سخن آخر

با مطالعه این راهنمای خرید کرم ضد آفتاب و آگاهی از نکات خرید ضد آفتاب می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. داروچه محصولات کاملا استاندارد و مناسب با انواع پوست را در فروشگاه خود با قیمت مناسب عرضه می کند. فقط کافیست با یک کلیل به سایت ما مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید، برای محافظت از پوست خود می توانید از کرم های ضد آفتاب فراتر بروید و با پوشش هایی مثل کلاه و دستکش یا پیراهن آستین بلند، نیاز خود را به کرم ضد آفتاب به حداقل برسانید. پوشش بیشتر لباس به معنای محافظت بیشتر در برابر اشعه خورشید است. جنس لباس نیز مهم است.

پست قبلی

بهترین خط چشم‌های بازار | معرفی انواع خط چشم

پست بعدی

بهترین شوینده برای پوست های چرب

دیدگاهتان را بنویسید

نماد ها