ارسـال رایـگان خرید بالای 600 هزار‌تومان

code

ارسـال رایـگان خرید بالای 800 هزارتومان

روتین پوست چرب و جوش دار

روتین پوست چرب و جوش دار

روتین پوست چرب یک راه مراقبتی برای رهایی از مشکلات پوست چرب است. از چالش‌های منحصربه‌فرد پوست چرب این بوده که براقی و جوش را به همراه دارد. برای ایجاد یک روال روزانه مراقبت از پوست و برای کمک به داشتن یک روتین پوست چرب و جوش دار نکات کاربردی در این مقاله بیان شده است.خبر خوب؟ با رعایت روتین پوست چرب و جوش دار و محصولات مناسب داروچه، پوست خود را سالم، شفاف و بدون براق نگه دارید. با داروچه تا پایان همراه باشید.

بهترین روتین پوست چرب

بهترین روش مراقبت از پوست برای پوست های چرب این است که پوست را صبح و شب با یک پاک کننده لایه بردار پاک کنید.

  • از محلول پاک کننده تونر پوست چرب استفاده کنید.
  • صبح و شب با یک مرطوب کننده سبک پوست را مرطوب کنید.

مرحله 1: پاکسازی روزانه

مهمترین گام در هر روتین مراقبت از پوست، پاکسازی پوست است. هر صبح و بعد از ظهر پوست را تمیز کنید. اگر پوست شما مایل به چرب است، می‌تواند پاکسازی بیشتری را نسبت به یک پوست معمولی تحمل کند. اگرچه بیشتر افراد باید صبح و شب صورت خود را بشویند، اما برای کسانی که پوست چرب دارند، بسیار مهم است که صبح‌ها صورت خود را به طور کامل پاک کنند.

ممکن است صبح احساس کنید پوستتان از شب قبل هنوز تمیز است، ولی در طول شب پوست شما مشغول ریختن سلول‌های پوست و تولید چربی است. به همین دلیل شستشو با یک پاک کننده لایه بردار خوب چه در صبح و چه عصر توصیه می‌شود.

مرحله 2: استفاده از تونر

هنگامی که پوست شما تمیز و عاری از هرگونه آرایش، کثیفی و چربی است، از یک تونر لایه بردار استفاده کنید که حاوی یکی از این موارد است:

اسید سالیسیلیک

اسید گلایکولیک

اسید لاکتیک

مرحله 3: درمان پوست

اگر مستعد ابتلا به جوش و آکنه هستید، باید از محصولات مراقبتی حاوی بنزوئیل پراکسید در طول روز برای کاهش تولید چربی و جلوگیری از جوش زدن استفاده کنید. علاوه بر آن، هر روز یک محصول حاوی رتینول را برای کمک به روتین پوست چرب و منافذ باز مورد استفاده قرار دهید. اتفاق خوب برای افرادی که پوست چرب دارند این است که در دراز مدت خوش شانس هستند. چرا که هر چقدر روغن بیشتری در پوست خود داشته باشند، احتمالاً نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، برای مدتی طولانی‌تر از چروک‌ها و خطوط ریز صورت در امان هستند.

مرحله 4: استفاده از مطوب کننده صبح و عصر

اگر پوست چرب دارید، مرطوب کردن یک مرحله بسیار مهم است. برخی بر این باور هستند که پوست چرب، نیازی به مرطوب کردن ندارد یا نباید آن را مرطوب کرد. همه انواع پوست به مرطوب کردن نیاز دارند، اما اگر پوست چرب دارید، باید مراقب نوع مرطوب کننده ای که استفاده می کنید، باشید. به دنبال یک مرطوب کننده باشید که:

سبک وزن

بدون روغن

بر پایه آب

به طور کلی هر مرطوب کننده‌ای که برای پوست مستعد آکنه ساخته شده است باید این معیارها را داشته باشد.

پاکسازی طبیعی برای پوست چرب

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، اصطلاح “طبیعی” می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. بسیاری از محصولات پوست چرب را با برچسب “طبیعی” خواهید دید، اما لازم است بدانید که منظور ما پاکسازی پوست چرب و جوش دار در منزل است.

  • اگر به دنبال درمان‌های خانگی هستید، عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی‌کنندگی می‌تواند گزینه خوبی برای پوست‌های چرب باشد.
  • بلغور جو دوسر یکی دیگر از موادی است که در هر خانه پیدا شده و می‌تواند مفید باشد، زیرا پوست ملتهب را آرام می کند و چربی اضافی را جذب می کند.

 

 

پست قبلی

بهترین شوینده برای پوست های چرب

پست بعدی

روش استفاده از سرم ویتامین سی

دیدگاهتان را بنویسید

نماد ها