ارسـال رایـگان خرید بالای 600 هزار‌تومان

code

ارسـال رایـگان خرید بالای 800 هزارتومان

روش استفاده از سرم ویتامین سی

روش استفاده از سرم ویتامین سی

آیا تا به حال از یک روتین پوست مشخص استفاده کرده‌اید؟ صنعت آرایشی و بهداشتی، سرم‌های مختلفی را برای ایجاد یک پوست درخشان تولید می‌کند. از بین سرم‌های زیادی که در بازار وجود دارد، سرم ویتامین سی مزایای بسیاری را ارائه می‌دهد و کاربرد سرم ویتامین سی در ایجاد یک پوست سالم در موارد مختلفی خلاصه می‌شود. این سرم قادر است که کلاژن موجود در پوست را تحریک کرده و باعث درخشانی و درمان آکنه می‌شود. مانند هر محصول دیگری، روش استفاده از سرم ویتامین c نیز نیازمند رعایت نکات خاصی است تا به بهترین نحو ممکن اثرگذار باشد؛ اما این سرم چگونه باید روی پوست پخش شود و نکات لازم در نحوه استفاده از سرم ویتامین سی چیست؟ در ادامه به شرح کامل این موضوع خواهیم پرداخت. با داروچه همراه باشید.

سرم ویتامین سی چیست؟

روش استفاده از سرم ویتامین سی

اگر روتین‌های مراقبت پوست را جدی می‌گیرید و از همه اجزای آن استفاده می‌کنید، احتمالا نام سرم ویتامین سی را شنیده‌اید. ویتامین سی به‌عنوان یکی از بهترین مواد موجود برای جوان‌سازی پوست و جلوگیری از پیر شدن به شمار می‌رود. درست است که همه افراد در رژیم غذایی خود ویتامین سی را دریافت می‌کنند، اما هیچ تضمینی برای این که مستقیم به پوست شما جذب شود وجود ندارد. بهترین راه برای اطمینان از این موضوع، استفاده از سرم ویتامین سی خواهد بود.

سرم‌های ویتامین سی در دسته مراقبت پوست قرار می‌گیرند و به شکل ژل یا مایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی  با رعایت روش استفاده از سرم پوست ویتامین c، این سرم به پوست جذب می‌شود، از تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و در نتیجه پوستی روشن و درخشان را به وجود می‌آورد. این موارد می‌توانند از ویژگی‌های سرم ویتامین c باشند.

آیا سرم ویتامین سی باعث جوش می‌شود؟

آیا سرم ویتامین سی باعث جوش می‌شود؟

نحوه استفاده از سرم ویتامین سی می‌تواند به طور کلی می‌تواند در درمان آکنه‌های صورت مفید باشد. سرم‌های ویتامین سی اثر اکسیژن‌رسانی زیادی دارند که در برخی مواقع باعث به وجود آمدن گونه‌های اکسیژن فعال روی پوست می‌شود. این گونه‌ها  می‌توانند پوست را ملتهب کرده و منجر به افزایش حساسیت به عفونت‌های بیماری‌زا می‌شوند.

اثر آنتی‌اکسیدانی آن‌ها اکسیژن‌های فعال سالم را برای جلوگیری از عفونت باکتریایی از بین می‌برد. این دو با یکدیگر ترکیب شده و توانایی بدن برای حفظ تعادل را بر هم می‌زنند. بنابراین، اگر روش استفاده از سرم ویتامین c باعث  ایجاد التهاب یا جوش در شما شده است، به این دلیل است که سرم توانایی بدن در مقابله با باکتری‌ها از بین برده و آن را ضعیف می‌کنند. در این صورت عوامل بیماری‌زا به‌راحتی می‌توانند به پوست نفوذ کرده و آن را آلوده خواهند کرد.

سرم ویتامین سی چند ساعت باید روی پوست بماند؟

سرم‌های ویتامین سی چون در روتین پوستی شبانه قرار می‌گیرند، معمولا بسیار مهم هستند. معمولا بهترین زمان استفاده و  نحوه استفاده از سرم ویتامین سی چگونه است؟ پس از اینکه چند قطره از سرم را روی پوست خود پخش کردید، اجازه دهید که به مدت یک شب روی پوست شما بماند و سپس بعد از خواب آن را بشویید. ممکن است در مواقعی پس از روش استفاده از سرم ویتامین c، پوست شما در برابر عوامل بیرونی تحریک‌پذیر شود. پس بهتر است که از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا این تحریک‌پذیری را کاهش دهید.

آیا سرم ویتامین سی باعث خشکی پوست می‌شود؟

آیا سرم ویتامین سی لایه بردار است؟

افرادی که پوست حساسی دارند، بهتر است قبل از استفاده از سرم ویتامین سی، با پزشک خود مشورت کنند. با این حال، عموما سرم ویتامین سی پوست را خشک نمی‌کند؛ بلکه بر عکس آن، باعث هیدراته ماندن آن نیز خواهند ماند.

یکی از نقش‌های ویتامین سی حافظت پوست شماست. از آن جایی که پوست‌های آسیب دیده به‌راحتی می‌توانند خشک شوند، آبرسانی آن‌ها بسیار مهم است. سرم ویتامین سی می‌تواند به درخشش پوست کمک کند و آن را هیدراته نگه دارد.

آیا سرم ویتامین سی لایه بردار است؟

در مورد نحوه استفاده از سرم ویتامین سی، برخی از افراد این سوال را دارند که آیا این سرم می‌تواند یک لایه بردار نیز باشد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که برخی از کرم‌ها و محلول‌های لایه بردار حاوی ویتامین سی هستند، اما سرم ویتامین سی به خودی خود نمی‌تواند لایه بردار باشد.

دلیل این امر استفاده سرم ویتامین سی در روز است، چون لایه بردارها در روز استفاده نمی‌شوند و روش استفاده از سرم ویتامین c می‌تواند نقش یک محافظ برای پوست را ایفا کند. همان طور که از این سرم برای روشن‌تر شدن پوست خود استفاده می‌کنید، استفاده از لایه بردارها نیز برای از بین پوست‌های مرده ضروری خواهد بود. لایه برداری پوست باعث می‌شود که مواد موجود در سرم مانند آنتی‌اکسیدان به‌خوبی به پوست نفوذ کند. در نتیجه، سرم ویتامین سی پوست  موادی برای لایه برداری شیمیایی یا فیزیکی ندارد.

آیا سرم ویتامین سی باعث تیرگی پوست می‌شود؟

به طور کلی می‌توان گفت که سرم ویتامین سی این اتفاق را به وجود نمی‌آورد و باعث روشن‌تر شدن پوست خواهد شد؛ اما ممکن است در نحوه استفاده از سرم ویتامین سی لکه‌هایی به وجود بیایند که بسیار نادر خواهد بود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که اسید ال اسکوربیک اکسید شده و به اریترولوز تبدیل می‌شود. این امر موجب تیره‌تر شدن پوست خواهد شد و به روش استفاده از سرم ویتامین c ارتباطی ندارد.

بعد از سرم ویتامین سی چی بزنیم؟

آیا سرم ویتامین سی باعث خشکی پوست می‌شود؟

زمانی که قصد دارید روتین هر روز خود را شروع کنید، معمولا قبل از مرطوب‌کننده، باید از سرم ویتامین سی استفاده کنید. برای این کار قطرات سرم را به خوبی روی صورت خود پخش کنید و صبر کنید تا کاملا جذب شود. معمولا چیزی بین پنج تا ده دقیقه طول می‌کشد تا سرم ویتامین سی به‌خوبی جذب پوست شود.

پس از این که ده دقیقه به پایان رسید، باید از مرطوب‌کننده استفاده کنید و آن را به‌خوبی در ناحیه صورت و گردن خود پخش کنید. سعی کنید به مدت یک دقیقه پوست خود را ماساژ دهید. این کار می‌تواند جذب سرم و مرطوب‌کننده را سرعت ببخشد.

سخن پایانی

سرم‌های ویتامین سی مزایای بسیاری برای پوست صورت دارند و اگر قصد استفاده از آن‌ها در روتین پوستی خود را دارید، با چند نکته را در رابطه با روش استفاده از سرم ویتامین c بدانید. در این مطلب به چند سوال مهم در این زمینه پاسخ دادیم. در نحوه استفاده از سرم ویتامین سی، باید دقت کنید که آن‌ها را با محصولات حاوی رتینول و نیاسینامید ترکیب نکنید. در صورت بروز هرگونه واکنش غیر معمول، از این محصول استفاده نکنید و با پزشک خود در مورد طرز استفاده از سرم ویتامین سی مشورت کنید.

پست قبلی

روتین پوست چرب و جوش دار

پست بعدی

تینت لب چیست؟ معرفی انواع تینت لب

دیدگاهتان را بنویسید

نماد ها