ارسـال رایـگان خرید بالای 600 هزار‌تومان

code

ارسـال رایـگان خرید بالای 800 هزارتومان

شفاف و سفید شدن پوست صورت

داشتن پوستی زیبا ، شفاف و بدون لک آرزوی همه خانم هاست بخشی از زیبایی و شفافیت پوست مربوط به ژنتیک و عوامل ارثی است ولی درصد بالایی از آن مربوط به مراقبت پوست و نوع تغذیه است.

این که شما چه نوع رژیم غذایی دارید یا اینکه اهل ورزش هستید یا شخصی هستید که در زندگی استرس های زیادی را تجربه می کنید همه در کیفیت پوست و زیبایی تان  بسیار موثر است.
همچنین پیروی از یک الگوی صحیح غذایی برای سلامت پوست علاوه بر تامین سلامت عمومی بدن ، در امر زیبایی و شفافیت پوست نیز نقش مهمی دارد.

 مصرف میوه و سبزیجا‌تی که دارای كاروتنوئید بالا است ،  علاوه بر اینکه منبع خوبی از ویتامین A است باعث خوش رنگ شدن پوست نیز می شود . میوه و سبزیجاتی با رنگ های نارنجی مانند زردالو ، كدو حلوایی ، هویج ، انبه و سبزیجاتی با رنگ سبز تیره مانند اسفناج از جمله مواد غذایی هستند که كاروتنوئید های بالا دارند.
 
برای استفاده بهینه از كاروتنوئیدهای موجود در مواد غذایی، بهتر است این مواد به صورت خام و یا كمی پخته مصرف شوند به همین دلیل مدت زمان پخت مواد غذایی را کاهش دهید و از سرخ کردن  زیاد مواد غذایی خودداری نمایید .برای مراقبت از پوست بهترین راه شناخت نوع پوست برای ادامه درست این روند است.آموزش های مراقبت پوست را اینجا بخوانید.

8 نکته مراقبتی برای شفافیت صورت

  1. استفاده از مرطوب کننده ها

انتخاب‌ یک مرطوب کننده ی مناسب بر اساس نوع پوست و استفاده از آن بعد از هر بار شستشوی صورت  و حمام می تواند  نقش مهمی در زیبایی پوست سلامت پوست و بازسازی ، ترمیم  و تغذیه پوستهای معمولی تا خشک داشته باشد.

  1. استفاده از  ضد آفتاب

تا حد امکان در ساعات اوج نور آفتاب بخصوص در فصل های تابستان و بهار بین ساعتهای  10 صبح تا 4  عصر از بیرون رفتن از منزل خودداری کنید و با انتخاب یک ضد آفتاب مناسب و تمدید آن هر ( 2 – 3 ساعت یکبار  ) از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید زیرا پرتوهای مضر نور خورشید علاوه بر تسریع در روند پیری پوست باعث تیرگی ،کدری ، کاهش شفافیت و لک های پوستی می شود .

  1. مصرف مایعات

توصیه ما به شما، مصرف زیاد آب  (8 – 10 لیوان) در طول روز است. زیرا نوشیدن آب نقش مهمی درسلامت ، طراوت و شفاف کردن پوست دارد.

  1. مراقبت روزانه از پوست

هرگز با آرایش  به بستر نروید  زیرا  شستشوی صورت  برای  زدودن آلودگی از  سطح پوست امری ضروری است و انتخاب صحیح محصول بر اساس نوع پوست می تواند نقش موثری در سلامت آن داشته باشد بنابراین بهتر است در فصول مختلف سال و  زیر نظر یک متخصصین زیبایی محصولات مراقبتی خود را تغییر دهید به عنوان مثال هرگز مرطوب کننده ای را که در  فصل تابستان  استفاده می کنید در فصل زمستان هم استفاده نکنید .

  1. ورزش روزانه

ورزش نکردن علل همه بیماریها و پیری پوست است انجام ورزش بدلیل افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به بدن باعث دفع سموم از پوست شده و باعث افزایش طبیعی تولید کلاژن در لایه های میانی پوست می شود که این امر در جوان ماندن ، شفافیت و طراوت صورت بسیار حائز اهمیت است  .

  1. خودداری از مصرف دخانیات

سیگار کشیدن باعث کاهش اکسیژن رسانی به پوست شده و موجب تیرگی و بروز چین و چروک در صورت ، بخصوص چروکهای ریز در نواحی دور لبها و چشم میشود که این امر به دلیل پوک زدن سیگار درطی گذشت زمان صورت می گیرد  .

  1. پاکسازی پوست

پاکسازی مرتب پوست علاوه بر برداشتن سلولهای مرده و شاخی از سطح اپیدرم ، آلودگی ها را هم از عمق پوست برداشته و باعث افزایش تحریک تولید کلاژن در لایه های میانی پوست شده و به دلیل سم زدایی و جذب مواد مغذی باعث شفافیت و طراوت پوست و زیبایی چهره میشود .

ماسک جلبک دريايي تالگو ، تنها محصول طبيعي و دريايي است كه علاوه بر پاكسازي پوست و برداشتن آلودگیها از عمق پوست ، باعث سم زدایی و جذب  املاح و مواد معدنی دریایی به پوست می شود و در تنظیم و متعادل سازی چربی پوست ، شفافیت و طراوت چهره  بسیار موثر است .

  1. ماساژ صورت

ماساژ باعث بهبود حالت عضلات صورت بدلیل  تحریک و افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به پوست میشود و در کاهش چین و چروک های ریز و کم عمق صورت، جوانسازی  و شفافیت پوست بسیار تاثیر گذار است .برای استفاده از خدمات کامل ماساژ صورت و همچنین آموزش ماساژ صورت، بدن و سر تخصصی با مدرک معتبر فرانسه میتوانید با شماره های ما تماس بگیرید.و یا مقالات آموزش ماساژ را بخوانید.تا با راه های صحیح ماساژ و فواید آن آشنا شوید.

 راه‌های خانگی برای شفاف سازی پوست صورت

سفید کردن پوست صورت با استفاده از جو دوسر

یک قاشق غذاخوری از پودر جوی دوسر را با یک عدد سفیده تخم مرغ خوب بهم بزنید تا خمیری یکنواخت بدست آید. سپس ماسک تهیه شده را بر روی پوست تمیز بمالید و در حالت درازکش قرار بگیرید و پس از ۲۰ دقیقه صورت را شسته و خشک کنید و از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

محلول شستشوی آب لیمو

آب لیمو بدلیل وجود اسیدهای میوه، شوینده بسیار خوبی برای پوست‌های چرب و جوش‌دار است.

 روش شستشوی صورت با آب لیموی تازه

با استفاده از یک پد آرایشی یا پنبه سواپ شده، آب لیمو را به کل صورت بمالید و بگذارید تا خشک شود سپس پوست را با آب خنک شسته و با مرطوب‌کننده فاقد چربی مرطوب کنید.

در هنگام استفاده از این محلول دقت کنید که به دور چشم و لب‌ها مالیده نشود. همچنین اگر پوست نازک و حساسی دارید بهتر است آب لیمو را با مقداری آب رقیق کنید تا باعث آزردگی پوست نشود. 

 شفاف سازی پوست صورت با استفاده از عسل

عسل در زیبایی و حفظ سلامت پوست بسیار کمک کننده است. اثر ضد التهابی و روشن‌کنندگی بر روی پوست دارد و بدلیل آبرسانی، شفاف سازی، نرمی و لطافت پوست از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی، بهداشتی و صنعت کرم سازی استفاده می‌شود.

روش تهیه ماسک عسل و روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص را با یک قاشق غذاخوری عسل مرغوب ترکیب کنید و خوب بهم بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس ماسک آماده شده را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست تمیز شده صورت، بجز دور چشم بمالید و در پایان پوست را با آب ولرم شسته و از کرم مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید. این ماسک مناسب پوست‌های خشک است و استفاده از آن هفته‌ای یکبار توصیه می‌شود.

 روشن شدن پوست با آب نارگیل تازه

آب نارگیل یک لوسیون خوب برای پوست صورت است که اثر مرطوب کنندگی، آبرسانی و روشن‌کنندگی بر روی پوست دارد. بخصوص پوست‌های کم آب و تیره را بسرعت آبرسانی و روشن می‌کند. همچنین بدلیل سیتوکینین موجود درآب نارگیل، باعث جوانسازی پوست شده و روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد و اثر ترمیم کنندگی آن نیز باعث بهبود زخم‌های پوست می‌شود.

 برای روشن شدن پوست

آب نارگیل تازه را با پنبه بر روی پوست تمیز بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم پوست را شسته خشک کنید.

آب نارگیل برای ترمیم زخم

بهتر است روزی ۳ تا ۴ بار محل زخم را با آب نارگیل شستشو دهید و بگذارید تا  روی پوست خشک شود. سپس با آب سرد محل زخم را بشوئید. 

ماسک عسل و لیمو

لیمو دارای ویتامین ث و عسل دارای خواص آنتی باکتریال است و ترکیب عسل و لیمو یک لایه‌بردار مناسب برای برداشتن سلول‌های شاخی و مرده پوست است. ترکیب این دو مواد با هم در پوست‌های چرب علاوه بر متعادل سازی چربی پوست، باعث روشن شدن پوست و رفع جاهای جوش شده و پوست را نرم و لطیف می‌کند.  

روش تهیه ماسک عسل و لیمو

آب لیموی تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مرغوب ترکیب کنید تا کاملا یکدست شود. سپس ماسک تهیه شده را  به آرامی بر روی پوست تمیز بجز دور چشم و اطراف لب بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم پوست صورت را شسته و خشک کنید و از مرطوب کننده مناسب جنس پوست استفاده کنید. این ماسک هفته‌ای یکبار قابل استفاده است.

ماسک آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا را میتوانید بطور مستقیم  به عنوان ماسک بر روی پوست صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید. آلوئه‌ورا علاوه بر خاصیت ترمیم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی، پوست صورت را روشن می‌کند. 

 ماسک پاپایا

پاپایا بدلیل وجود آنزیمی به نام پاپین، یک لایه‌بردار مفید برای پوست است و باعث برداشته شدن سلول‌های شاخی و مرده از سطح پوست می‌شود. از آنجا که پاپایا حاوی ویتامین ث زیادی است باعث روشن شدن پوست نیز می‌شود.

روش تهیه ماسک پاپایا

بسیار ساده است فقط کافی است تکه‌های خرد شده پاپایا را هم بزنید تا نرم و یکدست شود. ماسک آماده شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز بگذارید سپس با آب ولرم پوست را شسته و از کرم مرطوب‌کننده مناسب جنس پوست استفاده کنید.

ماسک ماست یا شیر

ماست و شیر بدلیل وجود آلفا هیدروکسی اسید که نوعی اسید میوه است باعث لایه‌برداری از پوست می‌شود. همچنین به تنهایی به عنوان یک پاک‌کننده خوب برای پوست صورت است و باعث روشن شدن پوست می‌شود.

روش تهیه ماسک

یک قاشق غذاخوری شیر یا ماست و نصف آووکادو رسیده را با هم ترکیب کنید خوب به هم بزنید تا ترکیبی یکنواخت بدست آید. سپس ماسک تهیه شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز بگذارید و در پایان با آب ولرم بشوئید. سپس خشک کنید و از مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

ماسک آرد نخودچی

ماسک  آرد نخودچی روشن‌کننده پوست است و باعث نرم شدن پوست می‌شود. این ماسک برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است. اگر پوست خشکی دارید از ترکیب آرد نخودچی و شیر کم چرب استفاده کنید ولی اگر پوست چرب دارید بجای شیر می‌توانید از گلاب استفاده کنید.

روش تهیه ماسک آرد نخودچی 

یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با مقدار مناسبی شیر کم چرب حل کرده تا خمیری شکل شود. ماسک آماده شده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز بگذارید سپس با آب ولرم پوست را شسته، خشک کنید و از مرطوب‌کننده مناسب پوست استفاده کنید.

ماسک زردچوبه ، آرد نخود ، گلاب

ترکیب این سه ماده خوراکی ، اثر روشن‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی بر روی پوست دارد.

طرز تهیه ماسک

یک قاشق غذا خوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آرد نخود را با مقدار مناسبی گلاب مرغوب ترکیب کرده تا خمیری نرم و یکنواخت بدست آید. ماسک تهیه شده را بر روی پوست تمیز بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه پوست را با آب ولرم شسته و از مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

پست قبلی

محلول رویش مو با آب پیاز

پست بعدی

نکات طلایی و ساده مراقبت از پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نماد ها