ارسـال رایـگان خرید بالای 600 هزار‌تومان

طرز تهیه 7 مورد از بهترین اسکراب صورت خانگی

لایه برداری از سلول‌های مرده پوست صورت بخش مهمی از نیاز مراقبت پوستی شما را تشکیل می‌دهد که باید برای آن اهمیت ویژ‌ای قائل شوید. شاید بپرسید چرا؟ اهمیت لایه برداری زمانی مشخص می‌شود که از یک اسکراب صورت استفاده کنید. بعد از استفاده متوجه می‌شوید که پوست شما درخشنده، شفاف و بسیار نرم‌تر شده است. اما اسکراب صورت چه کاری انجام می‌دهد؟ اسکراب صورت با حذف سلول‌های شاخی شده و مرده پوست یک لایه برداری ملایم از پوست انجام ‌می‌دهد و با خون رسانی به پوست صورت باعث جوان سازی و لطافت پوست می‌شود. در میان تمام اسکراب های ساخته شده تاکنون بهترین اسکراب صورت خانگی نسبت به بهترین اسکراب ساخته شده از مواد شیمیایی برتری ویژه‌ای دارد؛ چرا که در ساخت این اسکراب‌ها از مواد ارگانیک، حذف آلودگی ها از پوست صورت بدون نیاز به مواد غیر طبیعی انجام می‌شود.

انواع و اقسام اسکراب های طبیعی تاکنون در جهان ساخته شده‌‌اند که بر پایه مواد خوراکی و گیاهی هستند. در میان تمام این موارد ما اینجا چند مورد از بهترین اسکراب صورت خانگی را به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

چطور یک اسکراب به بهترین لایه بردار صورت خانگی تبدیل می‌شود؟

استفاده از مواد طبیعی و گیاهی در محصولات آرایشی و بهداشتی همیشه خواهان بیشتری نسبت به مواد شیمیایی داشته اند. علت این محبوبیت سازگاری بیشتر مواد طبیعی با پوست انسان است. اسکراب صورت خانگی علاوه برسازگاری و سهولت استفاده، قیمت مناسب‌تری هم نسبت به انواع غیرطبیعی آن دارد. این نوع اسکراب با مواد ساده و در دسترس باعث لایه برداری ملایم و درخشندگی و زیباتر شدن پوست صورت شما خواهند شد. از دیگر مزایای مهم اسکراب خانگی آبرسانی و باز شدن منافذ پوست است که باعث شادابی پوست می‌شود. در ادامه این مقاله به روش تهیه چند اسکراب صورت خانگی می‌پردازیم.

انواع اسکراب صورت خانگی

پیش از این هم اشاره کردیم که دلیل محبوبیت اسکراب صورت خانگی قیمت مناسب و در دسترس بودن مواد تهیه آن است. بهترین لایه بردار صورت خانگی می‌تواند جایگزینی برای محصولات تجاری باشد؛ زیرا شما می‌توانید ترکیبات طبیعی و منطبق با نوع پوست خود را انتخاب کنید. در ادامه قرار است طرز تهیه چند اسکراب خانگی برای انواع پوست صورت با مخلوطی از مواد خوراکی را آموزش دهیم.

اسکراب شکر و عسل برای پوست خشک

اسکراب شکر و عسل بسیار معروف و محبوب است؛ محبوبیت به علت این است که این مواد در هر خانه‌ای پیدا می شوند. شکر در این اسکراب نقش لایه برداری دارد و عسل با خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی خود توانایی زیادی در حذف سلول‌های مرده دارد.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب:

  • شکر قهوه‌ای: 2 قاشق غذاخوری
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: 1 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه و استفاده اسکراب شکر و عسل : عسل، شکر و روغن را با هم مخلوط کرده تا یک خمیر کشسان به دست آید. اسکراب را روی پوست تمیز و مرطوب 2 دقیقه ماساژ دهید. پس از 5 دقیقه استراحت مواد روی پوست، با آب ولرم صورتتان را بشویید. روغن ریتون در این اسکراب نقش مرطوب کننده را ایفا می‌کند.

اسکراب قهوه و ماست برای پوست چرب

بهترین اسکراب خانگی برای پاکسازی پوست چرب اسکراب قهوه و ماست است. این اسکراب با توانایی قهوه در پاکسازی منافذ باز پوست و ماست با خاصیت ضد التهابی و مرطوب کنندگی بسیار در این زمینه موفق عمل می‌کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب:

  • قهوه آسیاب شده: 2 قاشق غذاخوری
  • ماست ساده: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه و استفاده اسکراب قهوه و ماست: برای ساخت اسکراب، قهوه و ماست را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. اسکراب را روی پوست 2 دقیقه ماساژ داده و پس از سپری شدن 10 دقیقه زمان روی پوست، آن را با آب ولرم بشویید. پس از استفاده از اسکراب، حتما از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

اسکراب خیار و عسل برای پوست حساس

از بهترین اسکراب هایی که همزمان آبرسانی و لایه برداری انجام می‌دهند، اسکراب خیار و عسل است. خیار با خاصیت آبرسانی خود و عسل با توانایی بی نظیرش در حذف آلودگی‌ها و کاهش التهاب پوست، بهترین اسکراب صورت خانگی برای قبل از شیو است.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب:

  • خیار رنده شده: نصف خیار
  •  عسل: 1 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه و استفاده اسکراب خیار و عسل: در ابتدا باید خیار رنده شده را با عسل مخلوط کنید. اسکراب را به مدت 2 دقیقه روی پوست تمیز ماساژ دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید. بعد از استفاده حتما از آبرسان و یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

اسکراب جو دوسر و عسل برای انواع پوست

در اسکراب جو دوسر و عسل، بخش اول خاصیت لایه برداری و بخش دوم آرامش بخشی و نرم کنندگی پوست را برعهده دارد.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب:

  • جو دوسر آسیاب شده: 3 قاشق غذاخوری
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  •   شیر: به مقدار کافی برای ایجاد قوام مناسب

طرز تهیه اسکراب جو دوسر و عسل: جو دوسر، عسل و شیر را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. اسکراب را به مدت 2 دقیقه روی پوست تمیز ماساژ دهید و پس از گذشت 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. مرطوب کننده بعد از اسکراب فراموش نشود.

اسکراب عسل و دارچین برای پوست‌های جوش‌دار و مستعد آکنه:

عسل و دارچین از ترکیبات عالی برای تهیه اسکراب خانگی هستند. در این اسکراب عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و به حذف آلودگی‌ها و در نتیجه به کاهش التهاب و جوش‌های پوستی کمک می‌کند. دارچین نیز به بهبود گردش خون و افزایش درخشندگی پوست کمک می‌کند. اسکراب عسل و دارچین بسیار پرطرفدار است و بهترین اسکراب برای لک صورت خانگی محسوب می‌شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب:

  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • دارچین: 2/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه و استفاده اسکراب عسل و دارچین: یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق چای‌خوری دارچین مخلوط کنید. به دلخواه می‌توانید به این ترکیب یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل هم اضافه کنید که خاصیت مرطوب کنندگی دارند. قبل از استفاده پوستتان را شسته و اسکراب را به نرمی روی پوست تمیز و مرطوب به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید. پس از سپری کردن 2 تا 3 دقیقه، اسکراب را با آب ولرم بشویید. پس از شستشو از پوست خود مراقبت کنید و با مرطوب‌کننده مناسب مرطوبش کنید.

اسکراب قهوه و روغن نارگیل برای پوست کدر شده

اسکراب قهوه و روغن نارگیل یکی از محبوب‌ترین و موثرترین اسکراب‌های خانگی است. همانطور که پیش از این گفتیم، قهوه به عنوان لایه‌بردار، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باعث روشن شدن پوست می‌شود. علاوه بر آن آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه به کاهش التهاب پوست کمک می‌کنند. روغن نارگیل نیز پوست را نرم و مرطوب می‌کند. ماساژ با این اسکراب گردش خون را افزایش داده و به شادابی پوست کمک می‌کند. به طور کلی اسکراب قهوه و روغن نارگیل بهترین اسکراب پوست صورت خانگی روشن کننده است.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب:

  • تفاله قهوه: به اندازه پوشاندن کل صورت
  • روغن نارگیل: به اندازه خمیری شدن اسکراب

طرز تهیه و استفاده اسکراب قهوه و روغن نارگیل: تفاله قهوه و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. البته مقدار استفاده از روغن نارگیل را نوع پوستتان مشخص می‌کند. بعد از تهیه، اسکراب را به آرامی روی پوست به مدت 2 تا 3 دقیقه با حرکات دایره‌ای ملایم ماساژ دهید تا سلول‌های مرده پوست از بین روند. پس از ماساژ، اسکراب را با آب ولرم از روی پوست خود بردارید و با یک مرطوب‌کننده مناسب پوستتان را نرم و مرطوب کنید.

در ساخت این اسکراب بهتر است از تفاله قهوه تازه استفاده کنید. قهوه قدیمی ممکن است اثرگذاری کمتری داشته باشد.هفته‌ای یک یا دو بار استفاده از این اسکراب کافی است و از استفاده بیش از حد پرهیز کنید.

 اسکراب توت فرنگی و عسل برای روشن شدن پوست

اسکراب‌های میوه‌ای به دلیل داشتن آنزیم‌های طبیعی، ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌توانند به روشن شدن پوست، کاهش لک‌ها و بهبود بافت پوست کمک کنند. در ادامه طرز تهیه اسکراب محبوب میو‌ه‌ای توت فرنگی و عسل آورده شده است.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب :

  • توت فرنگی له شده: 2/1 پیمانه
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه‌ای: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه و استفاده اسکراب توت فرنگی و عسل: برای ساخت این اسکراب همه مواد را با هم مخلوط  کرده و بعد از به دست آوردن یک خمیر چسبنده، به آرامی آن را روی پوست ماساژ دهید و بعد از 5 تا 7 دقیقه با آب ولرم شستشو داده و مرطوب کننده استفاده کنید.

بخش پایانی

مراقبت از پوست صورت بخش بسیار مهمی از زندگی هر فردی است که باعث می‌شود، جوانی پوست او را در سنین بالاتر تضمین کند. لایه بردارهای طبیعی مثل شکر، قهوه، جو دوسر یا حتی نمک دریایی، یک لایه بر طبیعی هستند که خواص زیادی هم دارند و زمانی که با مرطوب‌کننده‌های طبیعی مثل عسل، روغن زیتون، روغن نارگیل یا ماست مخلوط می‌شوند بخش بزرگی از نیاز پوست شما را تامین خواهند کرد. در اسکراب‌ها می‌توان از مواد دیگری مانند آب لیمو، خیار، دارچین یا حتی گلاب برای تقویت خواص اسکراب استفاده کرد و از داشتن پوستی روشن، نرم و درخشان لذت برد.

پست قبلی

5 ویژگی بهترین کرم آبرسان پوست خشک

پست بعدی

درمان پوست با لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نماد ها