ارسـال رایـگان خرید بالای 600 هزار‌تومان

code

ارسـال رایـگان خرید بالای 800 هزارتومان

رهایی از سرماخوردگی با این ترفندها

سرماخوردگی

سرماخوردگی معمولاً در اثر کاهش انرژی بدن به وجود می‌آید و در فصول پاییز و زمستان بیشتر رخ می‌دهد. تقویت سیستم ایمنی یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و دیگر بیماری‌ها مانند آنفولانزا و کرونا است. در واقع یکی از بهترین راهکارها برای افزایش سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به چنین بیماری‌هایی استفاده از مکمل‌های غذایی است. در ادامه مقاله ترفندهای رهایی از سرماخوردگی با استفاده از بهترین مکمل‌های غذایی بیان شده‌اند.

ترفندهای کاهش علائم سرماخوردگی و درمان سریع آن

ترفندهایی که در پیشگیری از کاهش علائم و درمان سرماخوردگی مؤثر هستند عبارت‌اند از:

1. مصرف مکرر مایعات

با مصرف زیاد مایعات بدن هیدراته می‌ماند و در نتیجه مخاط رقیق و تخلیه آنها آسان خواهد شد. در چنین حالتی احساس خشکی در بینی و گلو به وجود نخواهد آمد و غشا مخاطی روان می‌شود. مصرف مایعات گرم علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن آرامش‌بخش هستند و دوره درمان سرماخوردگی را آسان خواهند کرد.

2. تغذیه سالم

مصرف برخی از غذاها تا حدودی علائم سرماخوردگی را برطرف می‌کنند. غذاهایی مانند بورانی اسفناج، سوپ مرغ، آب سبزیجات، تخم‌مرغ، بلغور جو دوسر، سیر، عسل و زنجبیل علائمی مانند تب، سرفه و مشکلات تنفسی را کاهش می‌دهند. از مصرف غذاهای ناسالم در دوران سرماخوردگی به شدت خودداری کنید. علاوه بر تغذیه سالم از مصرف مکمل‌های غذایی غافل نشوید. مهم‌ترین مکمل‌هایی که در پیشگیری و درمان سرماخوردگی مؤثر هستند عبارت‌اند از:

3. قرص جوشان

یکی از بهترین مکمل‌های غذایی برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی قرص جوشان است. قرص‌های جوشان در انواع طعم‌های میوه‌ای مانند پرتقالی و لیمویی تولید شده و به سهولت مصرف می‌شوند. این قرص‌ها علائم بیماری سرماخوردگی را در زمان بسیار کم بهبود می‌بخشند. همچنین در تهیه این قرص از مواد مغذی مانند زینک و ویتامین ث استفاده می‌شود و دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی است که بدن را در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند.

در نتیجه خرید قرص ویتامین ث برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره سرماخوردگی توصیه می‌شود. برای خرید قرص جوشان برندهای کارن، گلوکویت، هانسال، کلسیم فورت مینو انتخاب‌های مناسبی هستند.

4. شربت تقویتی

برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رهایی از سرماخوردگی مصرف شربت تقویتی به همه افراد به خصوص کودکان پیشنهاد می‌شود. همچنین از مواد طبیعی و مغذی در ترکیبات شربت‌های تقویتی استفاده می‌شود و هیچ گونه عوارض جانبی ندارند. ترکیبی از ویتامین‌های گروه ب، آ، د، ث و زینک در تهیه این مکمل غذایی به کار می‌روند. این محصول می‌تواند علاوه بر کاهش علائم سرماخوردگی، علائم سایر بیماری‌های عفونی را کاهش دهد.

یکی از مهم‌ترین مزایای این محصول تقویت اشتها بوده و برای کودکانی که در اثر سرماخوردگی اشتهای خود را از دست داده‌اند بسیار تأثیرگذار است. یوروویتال، آسماویت، لیکو، سندروس، ویتان از بهترین برندهای خرید شربت تقویتی هستند.

5. قرص تقویت بدن

قرص‌های تقویت بدن برای بسیاری از ما شناخته شده هستند. این قرص‌ها انواع گوناگونی دارند که از جمله آنها می‌توان به ویتامین د، زینک، ویتامین ث، منیزیم، سلنیوم، کورکومین و… اشاره کرد. مصرف این قرص‌ها برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند و بدن را در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و هر گونه عامل بیماری‌زای دیگر محافظت می‌کنند. با مصرف منظم مکمل‌ها می‌توان از ابتلا به بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کرد. در تهیه این محصولات از ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره گیاهان دارویی استفاده می‌شود.

در صورتی که شرایط خاصی دارید قبل از خرید قرص تقویت بدن با پزشک مشورت کنید. برندهای دورالایف، گل دارو، دانا، به تولید قرص‌های تقویتی باکیفیت و مؤثر می‌پردازند.

6. قطره تقویتی

قطره‌های تقویتی از دیگر محصولاتی هستند که برای پیشگیری از سرماخوردگی و کاهش طول درمان مؤثر هستند. قطره‌ها معمولاً برای نوزادان و کودکان تجویز می‌شوند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش اشتها مؤثر هستند. با توجه به این که کودکان و نوزادان از سیستم ایمنی ضعیف‌تری برخوردار هستند برای افزایش قدرت دفاعی بدن و حفظ آن لازم است در رژیم غذایی خود از قطره‌های تقویتی استفاده کنند. ویتامین‌های ضروری و انواع مواد معدنی موردنیاز بدن با خرید قطره تقویتی و مصرف روزانه آن تأمین خواهد شد.

بهبود اشتها و بهبود عملکرد اعصاب از دیگر مزایای مصرف این مکمل هستند. یوروویتال، کید 3 فورت، پدیابست از برندهای نمونه در جهت تولید و عرضه قطره تقویتی هستند.

7. روی یا زینک

روی یا زینک از مواد موردنیاز بدن به شمار می‌رود که دریافت آن برای حفظ سلامتی الزامی است. در صورت کمبود روی عملکرد سیستم ایمنی بدن دچار اختلال می‌شود و به راحتی به انواع بیماری‌های ویروسی اعم از سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا خواهید شد. یکی از مهم‌ترین دلایل خرید قرص زینک کوتاه کردن مدت دوره سرماخوردگی تا ۴۰ درصد است. این قرص می‌تواند طی ۲۴ ساعت علایم ناشی از سرماخوردگی را کاهش دهد. مصرف زینک باعث افزایش مقاومت بدن و تقویت اشتها می‌شود و عوارض ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد.

از دیگر مزایای مصرف زینک می‌توان به رفع احساس خستگی و خون‌رسانی اشاره کرد. تهیه محصولات زینک با بهترین کیفیت از برندهایی نظیر دینه، یوروویتال، آپوویتال، ویتافلش و لیکو توصیه می‌شود.

8. آهن

از مواد معدنی موردنیاز بدن می‌توان آهن را نام برد که کمبود آن مشکلات جدی به دنبال خواهد داشت. کمبود آهن ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی را بسیار آسان می‌کند و عملکرد سیستم ایمنی را آسیب‌پذیر می‌کند. خرید قرص آهن به تشکیل گلبول‌های قرمز خون کمک کرده و در نتیجه مشکلاتی مانند کم‌خونی، ضعف سیستم ایمنی و سرماخوردگی‌های مکرر را کاهش خواهد داد.

قرص و شربت آهن از مکمل‌های تقویتی هستند و تمامی افراد به ویژه نوزادان، کودکان و بانوان باید به مصرف آن روی آورند. سرماخوردگی و آنفولانزا از بیماری‌های شایع در بین کودکان و نوجوانان است و با مصرف منظم مکمل‌های آهن می‌توانند سیستم ایمنی خود را تقویت و از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری کنند. ویتابیوتیکس، ایزی آیرون نچرال ورلد، آیروفیکس دایونیکس، لیپوزوفر فورت، سان اکتین و… بهترین محصولات برای تهیه مکمل‌های آهن هستند.

سخن پایانی

اگر به دنبال بهترین ترفندهای رهایی از سرماخوردگی در کوتاه ترین زمان هستید مصرف مکمل‌های غذایی توصیه می‌شوند. مکمل‌ها انواع مختلفی دارند که در قالب قرص، قطره و شربت تولید می‌شوند و با تقویت سیستم ایمنی، بدن را در برابر سرماخوردگی مقاوم می‌کنند. فروشگاه آنلاین داروچه با عرضه انواع مکمل غذایی و محصولات تقویتی از بین بهترین برندها، با قیمت مناسب به شما کمک می‌کند تا از شر سرما خودی رها شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش مکمل‌های غذایی با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

پست قبلی

کانسیلر چیست؟ چگونه از کانسیلر استفاده کنید

پست بعدی

درمان پوست با لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نماد ها